Kategoria:
Employer Branding

Data:
22-04-2025-12:15

Godzina:
11:00-12:15

EB można robić różnie w zależności od możliwości firmy, jej gotowości i dojrzałości, a także od otwartości i mentalności decydentów. Strategia EB musi być dopasowana do tego w jakim momencie jest dana organizacja i w jakim kierunku podąża. Jednak niezależnie od zmiennych, działania powinny być oparte o fakty i realną sytuację, a nie wyłącznie o dążenia czy chciejstwa. O czym będziemy rozmawiać: Wchodzisz do firmy i co dalej…? Analiza, wnioski, plan i działanie? Analiza sytuacji (np. sprawdzenie stanu faktycznego, spotkania indywidualne/grupowe, formalne/nieformalne, ankiety, sprawdzanie dokumentacji np. czy teorie zgodne są z praktyką, rozmowy z liderami, zespołami, rola ZARZĄDU + mentalność zarządu/decydentów + koncepcja kopania się z koniem, jeżeli tylko ty chcesz zmienić firmę lub jeżeli oczekiwania wobec ciebie są odrealnione; zbieranie wniosków, budżet, dopasowanie strategii do bieżącej sytuacji firmy i kierunku w jakim firma chce podążać, EVP - też prawdziwe, wartości firmy - również prawdziwe, funkcjonujące, a nie skopiowane od innych i stające się “values values on the wall” .) Budowanie wizerunku pracodawcy podczas procesu rekrutacji np. jak to możemy robić (za pomocą jakich narzędzi np. nasz Satisfly Respect Book czy Culture Book), jaki rodzaj komunikacji stosujemy np. fakty, realna sytuacja, feedback, szacunek, a jaki omijamy szerokim łukiem np. nasze chciejstwa/wyobrażenia dotyczące pracodawcy, brak feedbacku, traktowanie z góry. Siła samoświadomości organizacji. Firma wie, co robi dobrze, co robi źle. Nie boi się mówić o swoich potknięciach, błędach, naukach, ale i sukcesach. Dlaczego warto postawić na fakty, a nie na fantazje? np. Rekrutacja i zatrudnienie - po zatrudnieniu mogą pojawić się rozbieżne oczekiwania wobec roli i całej firmy, a więc idziemy w koszty, w straty wizerunkowe wewnątrz (bo co myśli zespół widząc ostre niedopsowanie) i zewnętrzne (osoba, która poczuje się jakkolwiek wprowadzona w błąd, nie omieszka wpaść na goworka;) Fakty przedstawiane w procesach minimalizują błędy i sprawiają, że obie strony wiedzą, czego mogą od siebie oczekiwać. Komunikacja na zewnątrz i komunikacja wewnątrz - np. jak zaczniemy pitolić głupoty na zewnątrz, to ludzie wewnątrz będą tracić do nas zaufanie, a dział HR/EB uważać za odrealniony. Jeżeli coś komunikujemy na zewnątrz to ma to być zgodne z tym, co jest wewnątrz organizacji. Dlaczego jeszcze warto postawić na fakty? Bo masz poczucie, że nie kłamiesz i jesteś spokojniejszym ebowocem działającym zgodnie ze swoimi sumieniem :) Dlaczego warto dołączyć do webinaru? Dlatego, że zawsze warto wiedzieć więcej i jak mówił profesor Bartoszewski “warto być przyzwoitym”, a nieprzyzwoicie jest przecież naciągać fakty, także w komunikacji employer brandingowej :)


Prelegenci:

  • Weronika Szatan
    Trenerka Rekrutacji
    Jestem trenerką rekrutacji i od ponad 9 lat związaną z branżą IT. Wierzę, że przemyślana rekrutacja jest kluczem do realizacji celów biznesowych, jeśli tylko będziemy pamiętać, że każdy kandydat to przede wszystkim człowiek 🤍. Dlatego, jako Recruitment Devil, uczę jak budować ludzkie i równocześnie skuteczne procesy rekrutacji. Moją misją jest podniesienie poziomu rekrutacji w Polsce i zerwanie z wizerunkiem kiepskiego rekrutera, bo wiem, że nie taki diabeł rekruter straszny jak go malują.

     

  • Y0xKfiUp722C
    Sylwia Szykuła
    Head of People
    Head of People w Satisfly, skupiona na ludziach i rezultatach. Praktykuję Employer Branding oparty na faktach. Ciekawią mnie różnice kulturowe w biznesie. Przyglądam się też patologiom w miejscach pracy. Mam 18 letnie doświadczenie zawodowe. Współpracowałam z małymi i dużymi firmami, z kapitałem polskim i zagranicznym, z klientami wewnętrznymi i zewnętrznymi. W pracy lubię tworzyć od zera, a później widzieć efekt. Przez lata działałam m.in. z INFOR jako autor artykułów HR/biznes.

     



Zapisz się na webinarium